Neurodesarrollo infantil: características normales y signos de alarma en el niño menor de cinco años.
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https://rpmesp.ins.gob.pe/index.php/rpmesp/article/view/1693Date
2015Author(s)
Medina Alva, María del Pilar
Caro Kahn, Inés
Muñoz Huerta, Pamela
Leyva Sánchez, Janette
Moreno Calixto, José
Vega Sánchez, Sarah María
Metadata
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Child neurodevelopment: normal characteristics and warning signs in children under five years
Abstract
La presente revisión recoge información acerca de las principales características de los procesos de desarrollo cerebral, las características del desarrollo neurológico normal en las diferentes áreas: motora gruesa y fina, lenguaje, sensorial y socialización; se acompaña también de una descripción de las principales alteraciones en el desarrollo, identificables en la consulta del pediatra. Nuestro objetivo es reforzar el conocimiento en esta área clave de la evaluación del niño menor de cinco años para detectar problemas con la debida antelación para su intervención oportuna. The development of the nervous system is a complex process that results in the maturation of structures, the acquisition of skills and finally the formation of the individual as a unique person. This review contains information about the main characteristics of the processes of brain development, the characteristics of normal neurological development in different areas: gross and fine motor, language, sensory and socialization; and it is also accompanied by a description of the major changes in the development, identifiable in the daily clinical work of pediatricians. Our goal is to enhance knowledge in this key area of assessment of early childhood to detect problems sufficiently in advance for their timely intervention.
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